Dennis Hopper és Peter Fonda klasszikus filmje az Easy Rider jutott eszembe. Kemény pasik, vad motorok, a száguldás és az élet szabadsága, miközben a motoros sisak (vö. bukósisak) végig a moci hátulján, a csomagtartón pihentetve.

Fővárosunk biciklis használhatóságból nem a legideálisabb város Európa térképén, de nem hiszem, hogy szégyenkezve, lehajtott fejjel kell járkálnunk. Van hova fejlődni, van miért fejlődni, de nem ítélem kritikusnak a helyzetet.

Mai okos kütyünk az eddigi írásokhoz, az eddigi tartalmakhoz igazodva, ismét egy népszerű területhez nyúl. A kerékpárral való közlekedés több aspektusból is tömeget mozgat meg. Sokan használják munkába menet, és a hétvégére is kellően kecsegtető a családok, párok, szinglik körében, ha bicajozásról van szó. Nem mehetünk el szó nélkül a MOL Bubi rendszere mellet sem, mert lehet, hogy savanyúbb és sárgább, de a mienk.

A közkedvelt szabadidős tevékenység kötelező kelléke a biztonsági szett. Némiképpen árnyékolja a szitut, hogy hazánkban még ennek nincs nagy foganatja, nem a népszerűség netovábbja, de higgyék el, fontos kiegészítőkről beszélek.

A Classon-sisak tervezői most eggyel emelték a tétet, és próbálnak az innováció meredek emelkedőjén, oxigénpalack nélkül feljutni a csúcsra. A cikk végén szerintem győztesként tekinthetünk rájuk.

Valljuk be őszintén magunknak a gyónás sikamlós oltárán, hogy nem könnyű kerékpárral közlekedni, ha az autósok úgy vesznek körül minket, mint születendő gyermeket a magzatvíz. Dudálnak, türkölnek, újjal mutogatnak ránk, ha szerencsések vagyunk megússzuk egy grimasszal, de lelkileg megerőltető a harc minden nap.

Ehhez képest az intelligens kerékpáros sisak érzékeli az autók közeledését, amint azok belépnek a holt térbe, a sisak hátuljába épített világító lámpák jeleznek, ha lassítás vagy irányváltás történik.

Holt tér érzékelés

Mindig tartsd szem előtt, hogy amikor az úton közlekedsz, több választásod is van egy-egy szituációban és ezek közül az egyik a legjobb. A sisakban két beépített kamera folyamatosan vizsgálja a környezetet. A kapott információs tartalom interpretálódik algoritmussá és kommunikál a használóval. Ez egy abszolút nem zavaró fény a látómező alatt villog, aminek az erősségét, fényerejét lehet állítani.  

Intuitív irányjelzés

Van egy gesztusérzékelő a készülékben, amely érti és látja a biciklis természetes mozgást, így aktiválva a világítást. Egy szimpla karjelzést is olvas már az érzékelő, ezzel működésbe hozva a fényjelzést a sisakon. A világítás elől és hátul felszereltség az okos eszközön, amely tökéletesen biztosítja a láthatóság követelményét.

Automatikusan bekapcsolódó féklámpa

A sisakba a tervezők építettek egy gyorsulásmérőt is. Amint a sebesség csökkenését, lassítást mér az érzékelő, a sisak hátsó részén automatikusan kigyullad a piros színű fény.

Navigáció

Elég, ha a telefonon az alkalmazás segítségével beállítjuk a célt, és nem marad más, mint a navigációs utasításokat követni. A szemünk közben folyamatosan a használt útra szegeződik, ergo balesetmentes használat garantálja a kitűzött célhoz való érkezést. Az irányított fények sorozata, szintén a látómező alatt dolgozik, kommunikálva a haladási irányt balra, jobbra vagy egyenesen.

Extrák

Biciklizés közben a sisak első kamerája felvételt készít, rögzíti a megtett utat. Könnyen szerkeszthető ebből GIF formátum, és a road movie megosztható az ismerősökkel.

Az okos sisak úgy lett formatervezve, hogy annak oldalára tettek egy lyukat, aminek a funkciója, hogy ezen keresztül sokkal könnyebb megoldani a bicikli rögzítését, ami természetesen a sisak védelmét is megoldja egyben.

2017 áprilisában tervezik az első szállításokat a megrendelők felé. Az európai ára szállítással együtt, nagyjából 330 USA dollár lesz.