Oktatás automatika

Egyre jobban felgyorsult, rohanó világunkban az automatizálás kulcsfontosságú fogalommá vált. Megjelenik az autókban, az otthonokban, nyaralókbana boltokban, mobilapplikációkban, éttermekben, és mostmár az oktatásban is.  

oktatás digitális jövő IOT VR virtuális valóság automatika

Már egy magyarországi fiatal fejlesztőkből álló csapat – az EduBase - foglalkozik innovatív, komplex megoldásokkal, amelyekkel modernizálhatják az oktatást, és a tanulást magát is. A multifunkcionális oktatási platform túlmutat a tananyag digitalizálásának szintjén. Képes automatikusan generálni feladatokat, azokra lépésről-lépésre leírni a megoldási menetet és magától kiértékelni a választ is. Egy ilyen rendszer óriási segítség például egy érettségire felkészülő diáknak is, és a tanároknak is, hiszen ezen keresztül a vizsgáztatás jóval kevesebb időt vesz igénybe, arról nem is szólva, hogy a vizsgák javításával töltött idő akár teljesen felszámolható. A felület ráadásul igencsak gazdag extra funkciókban: olyan részletes statisztikákat kaphatunk a vizsgázókról és a vizsga feladatsorokról, amilyeneket korábban még soha. Láthatjuk melyik feladat mennyi ideig tartott nekik, melyiket sikerült a legtöbb embernek megoldani és melyiket a legkevesebbnek. Van benne csalás figyelő funkció is - ha másik böngésző ablakot nyit meg a vizsgázó, arról jelzést küld a tanárnak – illetve komplett előadások, gyakorlatok streaming-jére is van lehetőség.

 

Ezzel a komplett rendszerrel az EduBase egyetemista fejlesztőinek hosszú távú víziója, hogy egy ilyen rendszerrel később online, komplett nemzetközi egyetemeket is létre lehet hozni, amely bárki számára elérhető lenne.

Ez a rendszer nem csak az oktatásban, hanem a vállalatoknál is hatalmas segítség lehet, ahol a jelentkezők komolyabb felvételi procedúrán esnek át, vagy ahol betanítás szükséges az egyes munkakörökhöz.

Virtuális valóság az oktatásban

A mai gyerekeket egyre nehezebb lekötni. A könyvek, az előadások egyre nehezebben kötik le őket, hiszen rengeteg izgalmas, digitális újdonság és játék veszi körbe őket. Olyan új módszerekre van szükség, amelyek nem csak az elméletről szólnak, hanem lehetővé teszik, hogy a diákok aktívan kibontakozhassanak egy-egy óra alkalmával. A Peer egy olyan platform, amely a fizikai eszközöket virtuális valósággal ötvözi, ezzel színesítve az iskolában töltött napokat.

Ezzel a módszerrel, a diákok megérthetik nem csak azt, hogy miért tanulnak egy-egy témáról, hanem hogy az a téma miért és hogyan illeszkedik a való világba, a jövőben.  A prototípus készítési lehetőségekkel fejleszthetőek a tervezési és kreatív készségük, így ösztönözve őket az innovatív gondolkodásra. A Peer lehetőséget ad a csapatmunkára, így az osztályterem egy olyan hellyé változik, ahol a tanulók együtt dolgoznak, pont mint egy mini munkahelyen.

Az internet alapú szenzorokkal és a digitális headset-ekkel működő Peer egyedülálló, absztrakt és megnyerő utat mutat az oktatás jövőjébe.